Jun 16, 2005

נפתחה חנות כלים שלובים

נפתחה חנות "כלים שלובים" - חנות לממכר מתנות וחפצי נוי המיוצרים על ידי אוכלוסייה מוגבלת
כלים שלובים היא שותפות בין 5 עמותות מהפריפריה, אשר לכל אחת מהן מסגרות ייצור המעסיקות אוכלוסייה מוגבלת.
במפעלים המוגנים של עמותות כלים שלובים מועסקים למעלה מ-400 איש.
חנות כלים שלובים הינה חנות שלא למטרות רווח, הפועלת כ"חנות בתוך חנות" בסניף הום סנטר במתחם געש, ומציעה למכירה מבחר מוצרי נוי המיוצרים על ידי אנשים בעלי צרכים מיוחדים. המוצרים המוצגים בחנות כלים שלובים מיוצרים במסגרות תעסוקה שונות ברחבי הארץ והם נבחרו תוך הקפדה על רמת גימור גבוהה וייחודיות. כלים שלובים פונה לקהל רחב של לקוחות, חברות, וועדי עובדים וקונים פרטיים ומציעה מגוון רחב של מוצרים גם בכמויות מסחריות. אחוז מסוים מהכנסות החנות מוקדש לכיסוי התפעול השוטף והשאר חוזר למסגרות הייצור ומהווה תגמול לאדם המייצר כתוספת להכנסה החודשית, מתוך אמונה כי לכל אדם הזכות לחיות חיים הוגנים בקהילה, תוך מימוש הפוטנציאל האישי שלו והשפעה על מהלך חייו.
השותפות בכלים שלובים כוללת את כפר הילדים תלפיות, אגודה למען בית זינגר, עמותת גוונים לפיתוח החינוך הקהילה והסביבה, יחדיו – באר שבע והדרום וכוכב הצפון. את החנות כלים שלובים הקימו שלושה ארגונים מהשותפות המפתחים שירותים לאנשים בעלי צרכים מיוחדים והיא נועדה לתת מענה גם לעמותות נוספות שלהן צורך במערך שיווק ומכירות ארצי.
חנות כלים שלובים הינה אחד הפרויקטים הראשונים והמוצלחים בהם השתתפה עמותת נובה – ניהול ואקדמיה בשירות הקהילה – גוף סטודנטים עצמאי המסייע לארגונים חברתיים שונים. חלקה של נובה בפרויקט כלל את ניתוח השוק, בחינת החלופות, כתיבת התוכנית העסקית המלאה להקמת החנות, יצירת המותג כלים שלובים, העיצוב הגרפי וכתיבת נהלי התפעול של החנות. עמותת נובה היא זו שיצרה את הקשר בין נציגי העמותות המייצרות לבין קבוצת פישמן, המארחת את חנות כלים שלובים בסניף הדגל של חברת הום סנטר בגעש.
החנות נפתחה להרצה לפני 7 חודשים, והיום (16.6.05) התקיים טקס חגיגי לציון פתיחתה הרשמית. בעתיד צפויות להיפתח חנויות נוספות בכל רחבי הארץ.

0 comments: